تاریخ انتشار: جمعه 1398/04/28 - 18:10
کد خبر: 320481

علیرضا خزائلی مطرح کرد:

بازارسعدالسلطنه ثبت جهانی می‌شود/ توجه ملی به دریاچه اوان

بازارسعدالسلطنه ثبت جهانی می‌شود/ توجه ملی به دریاچه اوان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به استان قزوین، مقرر شد سعدالسلطنه که یکی از آثار تاریخی این استان محسوب می‌شود، ثبت جهانی شود.

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران» علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره  سفر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از استان قزوین، گفت: یکی از دستاوردهایی که این سفر داشت این بود که معاون رئیس جمهور دستور بر تسریع در اجرا و گسترش فضای مجتمع اقامتی و بوم‌گردی بام‌سان داد و بلافاصله مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی برای این امر فرا خوانده شد تا اقدامات توسعه بام‌سان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین بیان داشت: ما تجربه اتوبوس ویژه گردشگری را داشتیم و استان قزوین این آمادگی را اعلام کرد که اتوبوس‌های دو طبقه را برای گردشگران اجرایی کنند.

خزائلی بیان داشت: در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دهکده طبیعت، مسؤول این دهکده دچار حادثه‌ای شد که استاندار قزوین به همراه مونسان از مسؤول این بخش عیادتی داشتند و خوشبختانه مشکل خاصی نیز نداشتند.

وی اظهار داشت: پس از آن از مجموعه سعدالسلطنه و دولت‌خانه بازدیدی به عمل آمد که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دستور داد که در اجرای ثبت جهانی صنایع دستی بازارچه سعدالسلطنه اقدامات لازم صورت گیرد و در پرونده ثبت جهانی یونسکو با عنوان کاروانسراهای ایران مجموعه سعدالسلطنه هم به این پرونده  اضافه شود و قزوین نیز به شهرهای کشور که دارای اثر جهانی هستند، اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین افزود: مقرر شد که از این به بعد رویدادهای ملی و فرهنگی در سعدالسلطنه بیشتر برگزار شود و همچنین مراسم‌های فصلی نیز در سعدالسلطنه برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: معاون رئیس جمهور از باغستان استان قزوین نیز بازدید کرد و نمایندگانی از سمن‌های فعال در حوزه باغستان حضور داشتند و مواردی را اعلام کردند و مقرر شد باغستان‌ قزوین نیز در ثبت جهانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از منطقه الموت و دریاچه اوان بازدید کرد و مقرر شد ظرف یک هفته گزارشی در خصوص این دریاچه ارائه داده  و توجه ویژه و ملی به این دریاچه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این سفر توسعه بوم‌گردی در استان قزوین بود و همین‌طور رفع معارضین دولتخانه صفوی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و قرار شد در یک دوره یک هفته‌ای عملیات آن اجرایی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top